Okulun Kalbi Kütüphaneler Projesi Hayata Geçti
Akdere Anadolu Lisesinde, Ortaöğretim Genel Müdürlüğü tarafından başlatılan "Okulun Kalbi Kütüphaneler" projesi kapsamında ekim ayında ilk adım atıldı. 2024-2025 eğitim öğretim yılında, kütüphaneleri eğitim hayatının merkezine yerleştirmek, okuma alışkanlıklarını pekiştirmek ve öğrencilerin sosyal becerilerini geliştirmek amacıyla başlatılan proje için ilk toplantı gerçekleştirildi.
Toplantı sonucunda Okul Koordinasyon Kurulu oluşturuldu ve yıl boyunca sürecek etkinlik takvimi belirlendi. Bu proje, öğrencilerimizi kitaplarla buluşturmanın yanı sıra, araştırma becerilerini artırmayı ve kültürel farkındalıklarını geliştirmeyi hedefliyor. Ayrıca, öğrencilerin okuma sevgisini yaygınlaştıracak olan okuma yarışmaları, kitap söyleşileri ve edebi eserlerin tartışıldığı atölyeler gibi etkinlikler de düzenlenecek.
Projenin başarıyla uygulanması için tüm öğretmenler ve öğrenciler aktif rol alacaktır. Projenin ilk etkinliği okul çapında büyük ilgi gören bir kitap okuma kampanyası olmuştur.Her öğrenci, her dönem en az iki kitap okuyacaktır.
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen "Okulun Kalbi: Kütüphaneler" projesi kapsamında yapılan toplantı sonucunda aşağıda belirtilen kararlar alınmış ve Okul Koordinasyon Kurulu oluşturulmuştur. Bu proje, öğrencilere okuma alışkanlığı kazandırmayı, okuryazarlık becerilerini geliştirmeyi ve kütüphaneleri eğitim öğretim hayatının merkezine yerleştirmeyi amaçlamaktadır. Projenin temel dayanağı, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ve Millî Eğitim Bakanlığı Stratejik Planı’dır.
Alınan Kararlar:
· Kasım Ayı: Öğrenciler arasında kitap değişim etkinliği düzenlenecektir. Bu etkinlik, öğrencilerin okuma alışkanlıklarını pekiştirmek amacıyla yapılacak olup, etkinlik sırasında öğrencilerin okudukları kitapları birbirleriyle paylaşmaları teşvik edilecektir.
· Aralık Ayı: "Okuduğun Kitaptan Karakter Canlandırma" etkinliği düzenlenecektir. Öğrenciler, okudukları kitaplardaki karakterleri canlandırarak drama yeteneklerini geliştirecek ve derin bir anlama deneyimi yaşayacaklardır.
· Ocak Ayı: Radyo tiyatrosu ve özellikleri hakkında bilgilendirme yapılacaktır. Radyo tiyatrosu aracılığıyla öğrencilerin topluluk önünde konuşma becerileri geliştirilecek ve medya içerik üretim süreçlerine dair deneyim kazandırılacaktır.
· Şubat Ayı: Medya okuryazarlığı eğitimi gerçekleştirilecektir. Bu eğitimde öğrencilere medya içeriklerini eleştirel bir şekilde analiz etme becerisi kazandırılacaktır. Tüm sınıflarda “ Tiyatral Kitap Anlatma” etkinliği yapılacaktır.
· Mart Ayı:Sınıflar arası hatiplik yarışması yapılacaktır. Bu yarışma, öğrencilerin etkili konuşma ve hitabet becerilerini geliştirmelerine katkı sağlayacaktır.
· Nisan Ayı: Şiir ve müzik dinleti etkinlikleri düzenlenecektir. Bu etkinliklerle öğrenciler müzik ile stres atarak, seçtikleri şiirleri okuyarak edebiyat sevgilerini pekiştireceklerdir.
· Mayıs Ayı: Öğrencilerin okuduğu eserlerin tartışılacağı münazara etkinliği düzenlenecektir. Bu etkinlik, eleştirel düşünme ve savunma becerilerini geliştirmeye yönelik olacaktır.
· Haziran Ayı: Okulun Kalbi Kütüphaneler Projesi kapsamında yapılan çalışmaların sergilenmesi, etkin katılım sağlayan öğrencilerin ödüllendirilmeleri sağlanacaktır.
Sonuç: Proje kapsamında yapılacak her etkinlik titizlikle planlanacak ve uygulanacaktır. Öğrenci katılımının en üst düzeyde sağlanması, etkinliklerin e-Okul Sosyal Etkinlik Modülü üzerinden kayıt altına alınarak izlenmesi, projenin başarıyla tamamlanmasında kritik rol oynamaktadır. Ayrıca proje süresince elde edilen iyi örnekler yılsonunda paylaşılacaktır.
OKULUN KALBİ KÜTÜPHANLER PROJESİ OKUL KORDİNASYON KURULU ÜYELERİ
ÇAĞLAR ULUDAĞ |
EKREM YEKREK |
DUYGU AVCI GÜLER |
||
MUHAMMET ANIL BABAOĞLU |
RABİA KÖYLÜ |
SUDE GÖK |
BADE SU ÇAL |
|
|
|
|
|
|